mandag den 24. februar 2014

Horn med cornflakes og kerner

"Knasende godt bagværk"

Det er altså lidt hyggeligt at finde på alle mulige forskellige kombinationer til sit bagværk, og denne gang havde jeg en masse cornflakes stående, som jeg tænkte, ville smage dejligt i et brød. Det gjorde det skam også, og for at være en lille smule blæret, så synes jeg også, at disse brød skulle have en fin form. Men de smager helt sikkert også godt som ganske almindelige runde boller.

Havrehorn med massere cornflakes og kerner 



DU SKAL BRUGE

25 g gær
3 dl lunken vand
1 tsk salt
1 spsk solsikkeolie
1 tsk sukker
1 dl cornfalkes
1/2 dl hørfrø
1/2 dl solsikkekerner
1 dl havregryn
1 dl grahamsmel
Hvedemel til dejen er sammenhængende

Fremgangsmåde
  1. Oplæs gær i vandet

  2. Tilføj salt, olie, sukker, kerner, havregryn og cornflakes 

  3. Tilsæt grahamsmel og hvedemel til dejen er sammenhængende 

  4. Ælt dejen på et meldrysset bord til den er glat og smedig 

  5. Sæt dejen til hævning i 45 minutter

  6. Når dejen har hævet, deles den op i 8-9 lige store stykker

  7. Form dejstykkerne på samme måde, som jeg gjorde ved madpakkehornene (se link) 

  8. Lad dem efterhæve, imens din ovn varmer op på 200 grader

  9. Pensel dejen med mælk og pynt med havregryn

  10. Bag hornene i 15-20 minutter 



Konklusion
Jeg kan rigtig godt lide disse horn, da der gemmer sig de knæsende cornflakes indeni, hvilket er en skøn overraskelse. Det er godt at have lidt at tygge på - også i bagværk. 



Ingen kommentarer:

Send en kommentar