tirsdag den 15. september 2015

Nem tomattærte

"Noget så kedeligt som en tærte"

Ja, det ville min søde mor nok have sagt, hvis hun skulle lave tærte til aftensmad. Men jeg synes selv, at tærter er super lækre, og de er også gode at lave, fordi man kan sammensætte dem præcis efter egne smagsløg. Jeg har denne gang gjort det super nemt for mig selv, fordi selve tærtedejen faktisk bare er lavet af tre plader frossen butterdej. Det er som regel mørdejen til tærter, der er sværest at lave - derfor er denne opskrift super nem. Hvis det bliver liiidt for kedeligt for dig, kan du selvfølgelig altid lave din egen tærtedej. Du kan du tjekke min opskrift ud her Tærte med soy4you bites og lave din egen tærtedej.



DU SKAL BRUGE

3 plader butterdej
2-3 store tomater (eller 1,5 stor bøf tomat)
3 æg
125 g hytteost
1 håndfuld frisk basilikum
Salt og peber
Evt revet ost til topping

Ekstra
1 tærteform på ca 23 cm
Smør til formen





Fremgangsmåde
  1. Optø butterdejen og opvarm din ovn til 170 grader varmluft 

  2. Skær tynde skiver af tomaterne 

  3. Hak basilikum 

  4. Tryk butterdejen fast i en smurt tærteform 

  5. Kom tomatskiverne på

  6. Bland æg med hytteost, basilikum og salt og peber 

  7. Hæld æggeblandingen ud over tærten, så den dækker alle tomatskiverne 

  8. Kom revet ost ovenpå og sæt tærten i ovnen 

  9. Bag den i ca 30 minutter til æggen er stiv 


Konklusion
Som overskriften siger, så er det virkelig nemt at lave den her tærte. Min kæreste lavede en god omgang salat til, hvilket var super lækkert. Tærten i sig selv smager helt utroligt godt! Dog er bunden en smule blød og våd pga væsken fra tomaterne. Hvis du vil undgå det, kunne du måske prøve at stege tomaterne en smule på panden, inden de kommes i tærten. Jeg skal ikke kunne sige, om det hjælper, men ellers synes jeg faktisk ikke, at det gør så meget, at bunden er lidt blød i det. 






Ingen kommentarer:

Send en kommentar