tirsdag den 14. oktober 2014

Soy4you intro

"Et nyt produkt er ankommet" 

Jeg har startet et samarbejde i forbindelse med et nyt produkt, som for nylig er ankommet til hylderne i de danske supermarkeder. Det er det såkaldte Soy4you, som er et alternativ til almindelige kødretter. 
Jeg er ikke selv vegetar eller går meget op i, hvor mange proteiner mit mad indeholder. Jeg går ind for, at maden skal være forholdsvist sund og nærende og samtidig nemt og billigt at lave. Soy4you giver mig faktisk det hele i én pose, og det er noget, jeg vil vise for dig gennem denne side. 
Jeg får ingen betaling eller bestemt løn for at fortælle dig disse ting. Det ud fra egen interesse, at jeg har taget kontakt til Soy4you og tilbudt dem min hjælp. Den simple årsag er blot, at jeg synes, det er et gennemtænkt produkt, som netop passer helt perfekt til mit formål: 
"At sammensætte nemme, sunde og billige retter".


#Soyaselfie

Men hvad er dette Soy4you?
Soy4you er betegnelsen for dette nye produkt. Det er noget så simpelt som en sojabønne (nogen kender dem som edamame bønner), der er grundlaget for produktet. Sojabønnerne, som indgår i produktet, dyrkes i Canada og Frankrig. Sojabønnen hænger på sin plante, til den er overmoden, hvorefter den høstes og fragtes til videreproduktion. Denne produktionen foregår i Finland eller Frankrig, hvor bønnerne tørres, males og varmebehandles. Herfra fragtes de til Danmark, hvor de færdigpakkes og sendes ud i supermarkederne. 



Kort fortalt 
Soy4you er tørret og malet sojabønner, som kan være en erstatning til kød. Præcis som du kan lave en bøf af kikærter eller bulgur, kan du nu også lave det ud af sojabønner, som dette produkt repræsentere.
Stort tak til min roomie for at være "håndmodel" !

Jamen, smager det så godt?
Det korte svar er ja. Det smager ikke ligesom almindeligt kød selvfølgelig, men smagen er meget neutral, og du kan tilsætte forskellige krydderier, som giver det præcis den smagsvariant, som du kan li'. 



Er det ikke bare noget vegetarisk fis? 
Næh, det synes jeg skam ikke. Det er jo et alternativ til kød. Men (1) det er nemmere at tilberede end kød, (2) det skal ikke på køl, (3) det tager omkring 5 minutter at "stege", (4) det er sundere, (5) billigere, (6) det skal ikke brunes, (7) det kan portionopdeles, (8) det indeholder næsten ingen fedt og massere proteiner... og jeg kunne blive ved. 


Produkterne
Med Soy4you kan du lave alternativ kødsauce og -fars. Produktet findes i to farvevarianter (lys og mørk), som kun symboliserer det lyse kød (eks. svinekød) og det mørke kød (eks. oksekød), men smagen og tilberedningen er præcis det samme. Hvert produkt koster omkring 26,95 kr. og kan købes i de fleste supermarkeder (dog kun på spottilbud i Netto). Én pose, med 125 g, svarer til 500 g hakket kød. 


Kom godt i gang
Opskrifterne på siden vil vise dig, hvordan du trin for trin skaber de forskellige kød alternativer. Et eksempel herpå er min soyabønne lasagne.   
Lasagne med Soy4you

Ingen kommentarer:

Send en kommentar