tirsdag den 10. februar 2015

Grønne pestosnegle

"Forberedelserne fortsætter" 

I mit tidligere opslag skrev jeg, hvordan jeg er ved at lave forskellige små hapsere til min familiefødselsdag, som jeg holder på søndag. Jeg er meget spændt på, hvad mine bedsteforældre siger til minipizzaer, pestosnegle og sådan noget i den dur. Men der bliver ikke serveret andet, så de må lægge det sædvanlige ønske om kaffe&brød på hylden og springe ud i noget nyt. Det er godt at gøre en gang imellem, også når man er 82 år. Her får du ihvertfald min opskrift på pestosnegle. Jeg har snuppet den fra AMO's bagebog, men den har ikke skidt af at blive gengivet her:



DU SKAL BRUGE

50 g gær
2 dl mælk
100 g smeltet smør
330 g hvedemel
1 spsk sukker
1 tsk salt

Fyld:
Grøn pesto



Fremgangsmåde - 20 stk

  1. Varm mælk i en gryde eller i din mikroovn til den er lillerfingervarm 

  2. Hæld mælken op i en stor skål (ca. 4 liter) og oplæs gæren deri

  3. Tilsæt de resterende indgredienser og ælt dejen godt 

  4. Form dejen til en kugle og lad den hvile i 5-10 minutter

  5. Herefter rulles dejen ud til en aflang plade på et meldrysset bord

  6. Smør plade med et godt lag grøn pesto og rul den sammen som en roulade 

  7. Skær 1 cm brede stykker af rouladen med en savtakket kniv og placer dem på en bageplade med bagepapir

  8. Bag dem i en varmluftsovn ved 200 grader (220 i alm. ovn) i 8-10 minutter 



Konklusion 
Jeg har lavet målene på opskriften en smule om, og derfor følger den ikke 100% AMO's bagebog. Men derudover er disse snegle super lækre, også er de meget nemme at lave. De smager rigtig godt med en lille smule cremet dressing til og evt en gulerodstav eller to.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar