lørdag den 7. februar 2015

Marsbar cookies

"Forberedelser til fødselsdag" 

Jeg har planer om at holde fødselsdag for min familie her på søndag, og derfor skal der bages en hel masse forskelligt. Temaet for fødselsdagen er "fingermad", og derfor skal jeg bage små forskellige hapsere, hvor kniv og gaffel bliver overflødige. Det er ikke bare lækkert, men også en super smart måde at spare lidt på opvasken. Så skåner du både miljøet og kan tillade dig, at være en smule doven. Og det er også helt okay! Især når man holder fødselsdag. Her kommer den:

DU SKAL BRUGE

120 g blødt smør
120 g sukker
1 æg
1 tsk vaniljesukker
1 tsk bagepulver
75 g havregryn
150 g hvedemel
3x marsbar



Fremgangsmåde 

  1. Start med at piske sukker og smør sammen i ca 5 minutter til det er lyst og luftigt 

  2. Pisk æg og vaniljesukker med bagefter 

  3. Hak marsbarene i små stykker

  4. Kom marsbarstykkerne, bagepulver, hvedemel og havregryn i en anden skål og bland det sammen

  5. Hel melblandingen ned til ægmassen og brug fingerne (husk at vaske dem!) til at blande det hele godt sammen 

  6. Sæt 6 dejklumper på størrelse med valnødder på en bageplade  

  7. Tryk dem lidt flade og bag dem ved ca 150 grader i en varmluftsovn i 8-10 minutter (ca. 160-170 grader i alm. ovn)

Konklusion
Hvis jeg skal være helt ærlig, så gav de her cookies mig en del besvær, da karamellen i Marsbaren ville flyde ud under bagningen. Derfor måtte jeg konstant sørge for, at skrabe karamellen tilbage på plads og bage videre på småkagerne derefter. Det var lidt irriterende. Derfor vil jeg næste gang lave et hul i midten af småkagen og komme marsbarstykkerne deri. Så er jeg sikker på, at det ikke flyder nogen vegne. For din skyld har jeg også fjernet én Marsbar fra opskriften, da jeg tror mængden blev for stor, og derfor flød det lidt udover det hele.. 
MEN, når det så er sagt, så smager de virkelig godt! Det er en god og knasende cookie med en lækker overraskelse af karamelsmag og chokolade. Mums. 



Ingen kommentarer:

Send en kommentar