mandag den 8. juni 2015

Wokret med kylling i vand

"Den nye kylling på dåse hitter i mit køkken" 

Jeg var nede og handle i Netto i dag, og her gik jeg tilfældigvis forbi tilbudsvognen, som er fyldt med en masse sjove forskellige varer. Her iblandt fandt jeg den nye form for tun på dåse, men hvor tunen er skiftet ud med kyllingebryst. Det lød så underligt, at jeg måtte prøve det. Så det blev smidt i kurven. Jeg smagte på det, da jeg kom hjem, og det smager faktisk overraskende godt! Det har en underlig lugt i starten, men efter man har hældt vandet fra, smager det præcis ligesom et koldt stykke kyllingebryst. Jeg smed resten i denne wokret, som du får opskriften på her:



DU SKAL BRUGE - 1-2 personer

1 blok nudler
1 stor håndfuld frosne grøntsager
1 spsk soya
2-3 spsk oyster sauce
1-2 spsk chilisauce (hvis du kan li' stærk mad)
1 dåse kylling i vand




Fremgangsmåde

  1. Varm en halvdyb pande op

  2. Kog vand og kom dine nudler heri og kog dem, til de er færdige 

  3. Kom olie på panden og steg grøntsagerne i 2-3 minutter

  4. Kom nudlerne på og steg dem med grøntsagerne 

  5. Smag til med soya, oyster sauce og chili sauce 

  6. Åben dåsen med kylling i vand og hæld vandet fra

  7. Hak det i mindre stykker med en gaffel og kom det på panden med nudler og grøntsager

  8. Bland det hele godt sammen og server retten med det samme 

Konklusion
Det er en kanon hurtig og nem ret at tilberede, også smager den super dejligt. De forskellige former for sauce, som jeg har tilføjet til denne ret, kan sagtens skiftes ud med grøn karry, sur/sød sauce eller et andet asiatisk inspireret produkt. Så hvis du står og mangler en nem aftensmad, er svaret lige her!  




Ingen kommentarer:

Send en kommentar