tirsdag den 1. oktober 2013

Billig og nem tomatsuppe

"Det er blevet efterår, og efteråret og suppe er to gode venner" 

I aften havde jeg brug for noget nemt, hurtigt og billigt mad, hvor jeg ikke skulle bruge de helt store ingredienser. Jeg har i dag været til forelæsning i 7 timer, hvilket var en smule hårdt og trættende, så det skulle være en rigtig nem omgang aftensmad. Der lå i forvejen nogle grønsager i køleskabet, og vejret var en lille smule koldt, så derfor skulle det til en omgang suppe i aften.

Tomatsuppen med mine gulerodsbrud fra igår

Billig og nem tomat suppe

DU SKAL BRUGE:
1 løg
3 fed hvidløg
3 gulerødder
2 porrer
1 dåse hakket tomater
1 bouillonterning
7 dl vand
Krydderier
Salt og peber

Ekstra indhold
1 chili
1 laurbær
Suppehorn (pasta)

De få ingredienser, som suppen indeholder
Trin 1
Hak alle grønsagerne

Trin 2
Løg og hvidløg kommes i en gryde med fedtstof

Trin 3
Når løgene er klare og gennemsigtige tilføjes porre og gulerødder (og chili)

Trin 4
Alle grønsagerne svitses og derefter kommes vand, bouillon og hakket tomat i (og laurbærblad)


Trin 5
Lad blandingen stå og hygge sig i 15-30 minutter. Lige inden suppen er klar, kan pastaen (hvis du vil have det med) kommes i og koge færdig sammen med grønsagerne.

Trin 6
Smag suppen til med dine krydderier og server den med brød eller andet godt. Rigtig dejlig til en lidt kold oktoberaften. Velbekomme!


Konklusion
Nem, hurtig og billig. En rigtig studieret, som nemt kan varieres i alle mulige retninger - du kan både tilføje ekstra grønsager, madfløde eller noget helt tredje. Lav den som min eller slip fantasien løs!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar