fredag den 25. oktober 2013

Gulerodsbrud med et twist

"Vi gentager lige succesen med et twist" 

Jeg er bare helt tosset med gulerodsboller. De smager dejligt, også lister der sig sørme også en sund grønsag ind i mit brød. Snydt, på den gode måde.
Nå! Men jeg ville altså lave mine gulerodsbrud endnu en gang, men denne gang valgte jeg at udskifte nogle af de forskellige ingredienser med skønne mandler og hasselnødder i stedet for solsikke- og græskarkerner. Og i stedet for den almindelige hvedemel brugte jeg Ølandshvede - en lækker sag. Også kunne jeg ikke helt lade være med at tilføje et par spiseskeer maltmel, for så bliver de så fine og mørke.  

Så hvis du ønsker at lave denne omgang skønne gulerodsbrud, så følg min opskrift på Sunde gulerodsbrud fra september og udskift kernerne med nødder (samme mål), og hvis du gerne vil være lidt fin på den, så kan du også bruge Ølandshvede og 2 spsk maltmel. Det gør dem bare lidt lækre. God fornøjelse.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar