onsdag den 20. november 2013

Bananvaffel

"Sund og lækker morgenmad eller dessert"

Denne opskrift har jeg faktisk prøvet af for utrolig lang tid siden, og billedet af min bananvaffel har også ligget på instagram i meeeget lang tid, men da jeg prøvede at lave sådan en bananvaffel i morges, havde jeg faktisk brug for at få genopfrisket opskriften, og derfor synes jeg også, at jeg ville dele den med jer.

Bananvaffel - 1 stk 



DU SKAL BRUGE

1 moden banan
1 æg
1 spsk havregryn
1 spsk grahamsmel
Lidt salt

Fremgangsmåde
  1. Varm dit vaffeljern op på medium varme

  2. Mos bananen 

  3. Pisk bananmos og æg sammen og tilsæt mel, salt og havregryn

  4. Bag vaflen i dit vaffeljern indtil den er gylden og slipper let 

Konklusion
Som sagt er det en lækker og sund morgenmad (eller andet), som har en dejlig smag. Sådan en bananvafel er dog ikke så sprød som en almindelig vaffel, da den ikke indeholder sukker, men det er et godt alternativ til sådan én. Server den med lækker frugt, græsk yoghurt eller skyr ovenpå.

Så bliver det ikke bedre!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar