søndag den 22. december 2013

Himmelske klatkager

"Nu det jul og nu det jul og i julen skal klatkager laves!" 

Ja, de har et lidt spøjst navn, men hvor smager de bare dejligt! Mhmmm. Til denne portion fik jeg lige omkring 20 små klatkager, og min kæreste og jeg spiste dem vist lidt for hurtigt. Ups.
Men jeg synes, du skal springe ud i det, da de både smager godt, koster få penge og er lette at lave:

Grødrester: Klatkager 




DU SKAL BRUGE

450 g risengrød
2 æg
1 spsk hvedemel
1 tsk sukker
2 tsk vanilje
Smør til stegning

Fremgangsmåde:

  1. Kom æggene i en skål og pisk dem sammen 

  2. Tilføj resten af ingredienserne og bland det godt sammen 

  3. Brug en spiseske til at sætte små klatter dej på en varm pande med smør 

  4. De steges ved middel varme til de er lysebrune 

  5. Serveres med en ordentlig omgang flormelis og lækkert syltetøj 

Konklusion 
Uha, uha de er bare så lækre! Klatkager er altid en vinder og min yndlingsmåde at få risengrød på. 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar