onsdag den 5. marts 2014

Luksus cookies

"Mumsfilibabba!" 

Den fantastiske madblogger Maja Ambeck Vase fra www.chocolat.dk har lavet nogle skønne snickers cookies, som jeg fik inspiration fra til disse cookies. Men da jeg ikke selv er specielt glad for peanuts, så tænkte jeg, at jeg ville lave opskriften en smule om, og tilføje lidt ekstra chokolade og marcipan. Jeg har også ændret lidt i målene fra hendes opskrift, men det er jo altid godt at indsamle lidt inspiration.

Luksus cookies med det HELE! 



DU SKAL BRUGE - til ca 12 cookies
50 g smør
165 g brun farin
1 æg
125 g mel
20 g kakaopulver
1/2 tsk bagepulver
Lidt salt
100 g mælkechokolade (gerne den med nødder - koster 7 kr. i netto)
55 g marcipan
1 flødekaramel til hver cookie

Fremgangsmåde
  1. Smelt smør i en gryde eller i mikroovnen og bland det sammen med brun farin i en skål

  2. Pisk ægget i blandingen 

  3. Kom kakao, mel, bagepulver og salt i og bland det hele sammen med en ske

  4. Hak chokoladen og riv marcipanen og kom det ned til de andre ingredienser 

  5. Varm ovnen op til 180 grader, imens du klargør dine cookies

  6. Sæt en skefuld dej af på en bageplade og gem en flødekaramel i hver af dem ved at komme en lille smule cookiedej oven på 

  7. Bag dem i 10-12 minutter 

  8. Lad dem køle af på en rist inden servering 

  9. Opbevares i en lufttæt beholder


Konklusion
Tjaaah, de fik et lidt rustikt look - MEN hvis du er helt tosset med et væld af smage, der fylder din mund og især smagen af chokolade, så vil du helt sikkert kunne li disse cookies! De giver dig en vild smagsoplevelse, som ikke er for småbørn. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar