søndag den 20. juli 2014

Choko cookie med kerner

"Kerner og chokolade" 

Her er en ekstra lille ting, som jeg skal have med på min tur til BERLIN. Jeg er spændt på, om min veninde rynker lidt på næsen, når jeg siger, at jeg har blandet solsikkekerner i cookie dejen. Det er også blot et forsøg, som jeg håber bliver godt.

Cookies med solsikkekerner & chokolade




DU SKAL BRUGE

160 g hvedemel
115 g blødt smør
60 g brun farin
45 g sukker
1 æg
100 g hakket mørk chokolade
2 spsk solsikkekerner
1 tsk vaniljesukker
1 tsk natron
1/2 tsk salt




Fremgangsmåde - til 25 stk

  1. Pisk smør, brun farin, sukker og æg sammen til en ens masse

  2. Rør derefter chokolade og solsikkekerner i med en dejskraber

  3. I en anden skål blandes hvedemel, vaniljesukker, salt og natron, som sigtes ned i smørblandingen

  4. Rør det hele godt sammen med dejskraberen 

  5. Kom små klatter dej på et en bageplade med bagepapir

  6. Bag dine cookies i ca 6-8 minter ved 225 grader 



Konklusion 
Jo jo, kerner og chokolade smager nu meget dejligt i en cookie. Jeg tror faktisk, jeg vil prøve at lave nogen helt uden chokolade næste gang. Prøv dem endelig. God fornøjelse.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar