tirsdag den 11. november 2014

Snyde hakkebøf med Soy4you

"4 lette trin til en god vegetarisk bøf" 

Jeg vil her fremvise, hvordan du laver en ganske almindelig hakkedreng ud af Soy4you. Selvfølgelig er den ikke "ganske almindelig", da den nu er vegetarisk. Men fremgangsmåden foregår på næsten samme måde som frikadellerne, hvor de tørrede sojabønner skal opblødes og efterfølgende blandes med æg, rasp/havregryn og hvedemel, som en almindelig kødfars også skal og derefter steges ved høj varme.


Den blev en smule stor.. (dog er dette en lille pande) 

DU SKAL BRUGE - 1 stk Soya bøf 

30 g mørk soya (ca 3/4 dl)
1 dl grøntsagsbouillon (1 dl kogende vand med 1/2 boullionterning)
1 æg
1 spsk havregryn
1 spsk hvedemel
Salt og peber
Olie til stegning

Fremgangsmåde 

Trin 1: 
Hæld Soy4you og bouillon i en skål og lad det trække i ca 5 min.


Trin 2:
Bland Soy4you med æg, havregryn og mel samt salt og peber. Lad det trække igen i ca 5 min. 


Trin 3:
Varm olie op på en pande. Hæld forsigtigt soyabøffen ned på den varme pande (hvis den går lidt fra hinanden, kan du bare skubbe stykkerne på plads med din paletkniv).
Steg den på hver side i ca 2 minutter (vær forsigtig, når du vender den)



Trin 4:
Spis bøffen som du har lyst - som en burger, med sovs og kartofler eller noget helt tredje


Venligst lånt af soy4you.dk indtil mit eget kommer op

Konklusion 
Det overraskede mig hvor ufatteligt nemt det var at fremstille denne "bøf". Min soyabøf gik en smule i stykker, da jeg hældte den på panden, men det var nemt lige at skubbe den sammen med paletkniven, så den fik den rigtige form. Jeg havde først skrevet, at bøffen skulle formes i hænderne, men det er slet ikke nødvendigt. Sojaen suger simpelthen alt væden til sig og bliver derfor til en ensformet masse, imens den trækker - Så trækketiden er MEGET VIGTIG!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar