torsdag den 5. marts 2015

Kernefuld rugknækbrød

"Lækker sund snack til kaffen"

Kender du det der med, at du køber en pose hørfrø uden rigtig at skulle bruge dem, også lige pludselig får lyst til at bage knækbrød..? Ja, det skete så for mig i dag, og jeg havde ingen idé om, at jeg skulle lave knækbrød, og det var heller ikke derfor, jeg købte hørfrø, men ligemeget hvad, så blev der nogle super lækre og sunde knækbrød ud af det. De smager rigtig dejligt med en lille smule ost ovenpå og en kop kaffe eller the til. Her kommer de:



DU SKAL BRUGE

50 g hvedemel
50 g rugmel
25 g hørfrø
25 g solsikkekerner
25 g græskarkerner
25 g sesamfrø
2 spsk neutral olie
1 dl vand
1 tsk salt
1 tsk bagepulver

Fremgangsmåde

  1. Bland alle ingredienserne sammen i en skål og ælt det hele godt sammen

  2. Kom dejen på et stykke bagepapir

  3. Læg et andet stykke bagepapir ovenpå dejen 

  4. Rul dejen ud til ca 0,5 cm tyk plade imellem de to stykker bagepapir 

  5. Skær dejen ud i firkanter med en skarp kniv 

  6. Pensel med vand og drys med sesam og hørfrø (hvis du synes)

  7. Bag dine knækbrød ved 180 grader i en varmluftsovn i ca 20 minutter

Knækbrødet har fået selskab af mine havrekiks med rosmarin

Konklusion
Det er en meget nem opskrift på knækbrød, også smager de heldigvis også super godt! Hvis du er træt  af at købe en masse poser med de forskellige kerner, så kan en 5 kornsblanding også gøre tricket. Mine knækbrød blev en smule mørke i kanterne - så husk at holde øje med dem, som jeg vist glemte lidt. God fornøjelse!







Ingen kommentarer:

Send en kommentar