onsdag den 11. februar 2015

Tærte med Soy4you Bites

"Prøv den nye Soy4you"

Nu må jeg hellere komme lidt i gang med at lave Soy4you opskrifter igen. Denne gang får du en opskrift på noget som ligner en ganske almindelig tærte, men som selvfølgelig indeholder sojabønner i stedet for kød. Jeg er meget spændt på denne opskrift, da det er første gang jeg afprøver Soy4you Bites. Men jeg håber, du også vil afprøve den og få din egen kødfrie dag.



DU SKAL BRUGE

Tærtefyld
50 g Soy4you Bites (inklusiv kogende vand og 1 bouillon terning)
100 g champingion
1-2 gulerødder
2 porrer
1 rød peberfrugt
Salt & peber

Ostesauce 
200 g smøreost
3 æg
1 dl mælk

Tærtebund - til en tærteform på 23 cm i diameter 
100 g magarine eller smør
120 g hvedemel
60 g fuldkornshvedemel
1 tsk salt
3 spsk vand




Fremgangsmåde 

  1. Start at lave tærtedejen ved komme mel i en skål og smuldér fedtstoffet deri

  2. Tilsæt salt og vand og tryk dejen sammen til en kugle  

  3. Kom mel på bordet og rul dejen ud, så den passer med formen  

  4. Smør tærteformen og kom dejen deri. Prik den med en gaffel og forbag dejen i 10-15 minutter 

  5. Imens kan du opbløde dine Soy4you Bites. Hæld kogende vand, 1 bouillon terning og Bites i en stor skål og lad det trække i 10 minutter. Herefter skies vandet fra. 

  6. Rengør grøntsagerne og skær dem i mundrette stykker 

  7. Kom Bites og grøntsager i en gryde med fedtstof og svits det i ca 10 minutter 

  8. Tag tærtedejen ud af ovnen, kom grøntsager og Bites oven på og slut af med en blanding af smøreost, æg og mælk, som er rørt godt sammen 

  9. Bag tærten i 30-35 minutter ved 175 grader i varmluftsovn 

  10. Efter bagning skal tærte køle lidt af inden servering 






Konklusion
Jeg er glædeligt overrasket over, hvor god konsistensen var på disse Bites. Soy4you reklamerer med, at Bites skal være et alternativ til kyllingekød, og det var jeg måske en smule skeptisk overfor, men nu er jeg overbevist. Konsistensen er der ihvertfald, og så kan du jo altid bruge kyllingebouillon, når du opbløder dine Bites. 
Selve tærten smagte super dejligt, også mætter den rigtig godt. Der er ihvertfald mad til 2 dage for 3 sultne personer. 



Ingen kommentarer:

Send en kommentar