søndag den 29. november 2015

Rodfrugts fritter

"Et lækkert og sundt tilbehør"

For et stykke tid siden var jeg i Skallerup Resort, og der fik vi serveret en omgang af disse sunde pommes frites til en af vores hjemmelavede middage. Disse fritter var åbenbart købt i Bilka - men sådan en har jeg desværre ikke i nærheden af mig (ja okay, den ligger 10 km væk. Så jeg kommer der ikke så tit...). Så derfor må jeg jo forsøge at lave dem selv. Det er heldigvis også voldsomt nemt. Se selv her:

DU SKAL BRUGE - til 4 personer

1 kilo blandede rodfrugter
1/2 dl neutral olie
1-2 spsk canyenne peber
2 spsk groft salt

Fremgangsmåde 


  1. Skræl rodfrugterne og skær dem i tynde stave

  2. Kom dem i en frysepose og hæld olie og krydderier i

  3. Ryst den godt

  4. Kom rodfrugterne på en bageplade 

  5. Bag dem ved 180 grader (varmluft) i ca. 40 minutter 



Konklusion
Se, jeg sagde jo, at det var super nemt, også smager de overraskende godt! Jeg var nu lidt skeptisk i starten, fordi de ikke lignede dem fra Bilka... Men jeg meget tilfreds med min egen udgave, og vi har faktisk spist dem to dage i træk herhjemme nu. Og det bliver ikke sidste gang!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar