mandag den 30. november 2015

Hurtig pastaret med soltørrede tomater og champignon

"Sidst-på-måneden-ret"

Her får du en ret, der er hurtigt at lave, og som er rimelig billig at fremstille. Måske var min lidt billigere, fordi jeg allerede havde ost, soltørrede tomater, hvidløg og hønsebouillon i mine skabe. Men det skal ikke holde dig fra at lave samme ret. Du skal bare gøre sådan her:'



DU SKAL BRUGE

100 g champignon
3 fed hvidløg
1 dl soltørrede tomater
1 dl frisk basilikum blade
2 dl hønsebouillon
250 ml madlavningsfløde
1,5 dl revet ost (brug din yndlings - jeg brugte mozzarella og chili gouda)
1 pk. frisk pasta (jeg brugte fuldkorns Fettuccine 250 g)
Salt




Fremgangsmåde

  1. Kog det friske pasta efter instuktionen på pakken (det tager ca 3-4 minutter) og sæt det til side

  2. Pil og skær hvidløg fint 

  3. Skær champignon ud i skiver (eller køb de skiveskåret til 6 kr. i Netto som mig)

  4. Skær soltørrede tomater ud i mindre stykker 

  5. Hak det friske basilikum 

  6. Kom hvidløg og svampe på en varm dyb pande (en gryde kan også bruges) i 3 minutter

  7. Tilføj soltørrede tomater og steg dem i 1-2 minutter

  8. Hæld hønsebouillon på og lade det koge ind i 2 minutter

  9. Kom madlavningsfløden, basilikum og ost i og rør rundt til osten smelter 

  10. Hæld pastaen i sovsen 

  11. Smag til med salt 


Konklusion
Som nævnt, så er det meget nemt at lave den her ret. Når du først har snittet hvidløg, tomater, svampe og basilikum, skal du jo bare blande det hele sammen, også smage retten til. Jeg kom ca. 1 tsk salt i min efterfølgende, men det er jo en smagssag. Du kan også tilføje kylling, rejer eller andet kød, hvis du synes, retten bliver lidt kedelig kun med grøntsager.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar