mandag den 9. september 2013

Tester: Skærtoft Mølle Basisgrød Hvid Helved

Grød, grøød, grøøøøød, grøøøøøøød 

Utrolig så moderne sådan en nem og gammel ret pludselig er blevet. Som det står forrest på Skærtoft Mølles indpakning; Grøden er tilbage! - Og jeg tror faktisk, den har tænkt sig at blive denne gang, hvilken jeg ikke klager over. Grød er jo lækkert og ikke mindst BILLIGT!

Som tidligere nævnt, så har jeg været på Food Festival, og det var her, jeg købte dette skønne produkt til hele 25 kr. - måske lyder det lidt halv dyrt men tro mig, det er pengene værd + der er ret mange potioner i sådan en pose på 500 gram.


Det er en grødblanding lavet på spelt, byg og havreflager, så det er dejlig sundt og fyldt med fuldkorn, også er den selvfølgelig økologisk ligesom resten af Skærtoft Mølle's produkter. 

SÅDAN GØR DU:
Kogevejledningen, som står bag på pakken, var til 4-6 potioner, hvilket lige var lidt i overkanten, så jeg valgte at prøve mig lidt frem...

Trin 1:
Tag sådan ca. 1 dl grødblandning (eller lidt mindre) og kog op i en gryde med 2½-3 dl vand. Husk at kigge til din grød, så den ikke brænder på (det gjorde min næsten.. ups.). Når det er begyndt at ligne en færdig omgang grød, slukker du for blusset. Nu kan du smage den til med salt eller måske sukker (jeg brugte kun salt, og det var sikkert ikke nødvendigt), og bagefter lader du den stå og trække i gryden på det slukkede blus med låg på. 

Trin 2: 
Imens grøden trækker, kan du tilføje din TOPPING. Jeg blandede noget skyr med kogte hindbær og jordbær (frosne bær, som fik ca 1 min. i mikroovnen), også skar jeg en Clara Friis pære i stykker, som skulle oven på. 

Trin 3:
Skyr nederst, grød ovenpå med pærestykker på. Mums, spis. 


Konklusion:
Grøden var super lækker, den havde en god konsistens, og jeg kunne sagtens smage, at der var flere forskellige slags korn i. En skøn start på dagen, også mætter den rigtig godt.
God fornøjelse

www.skaertoft.dk 

*ikke et sponsoreret blogindlæg*

UPCOMING
Flere skønne opskrifter med mine nye Skærtoft Mølle produkter
Ølands Hvedemel, Maltmel, Gær, Perlerug og Perlebyg 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar