onsdag den 9. oktober 2013

Alt-godt-fra-køleskabet-ret

"Jeg er sulten, jeg er fattig, jeg er doven."

Jeg har brug for noget mad... hurtigt! Men der er for langt til Netto (*host* 200 m. *host*), og jeg har haft en lang dag på arbejdet og der er så meget at læse til i morgen, og jeg har ikke råd til take away, og ja... Undskyldningerne fortsætter, og det gjorde sulten også, så det blev til en blanding, af alt jeg havde i køleskabet og fryseren.



Bland-alt-sammen-hvad-du-har-suppe

JEG BRUGTE (BRUG HVAD DU HAR)

1/2 hokkaido (her kan du fx bruge kartoffel eller anden slags græskar)
1/4 hvidkål (eller anden form for kål)
3 fed hvidløg
3 gulerødder (eller anden rodfrugt)
4 cm frisk ingefær
1 rød chili
1 håndfuld frost ærter
1 bouillon terning
1 liter vand
Tørret timian
Salt, peber

Ekstra tilbehør
BBQ sauce
Pull pork rester  

Fremgangsmåde
  1. Vask alle grønsagerne og snit dem i små stykker

  2. Kom fedtstof i en gryde og svits det hele i ca 5 minutter

  3. Kom 1 liter vand ned til grønsagerne + 1 bouillon terning

  4. Lad det hele koge sammen til grønsagerne er møre

  5. Smag til med salt, peber og tørret timian

  6. Blend suppen i din blender og tilføj evt. lidt vand, hvis konsistensen er for tyk

  7. Servér med hvad du nu lige har. 


Konklusion
En skøn ret, som var utrolig nem at lave og tog forholdvis kort tid. DOG var den riiiimelig stærk (min mund brænder endnu), så måske man skulle nøjes med en halv chili eller bare noget chilipasta (eller helt undvære chilien). God fornøjelse og velbekomme.  

Ingen kommentarer:

Send en kommentar