onsdag den 4. december 2013

Græskarsuppe på den nemme måde

"En lækker suppe, der varmer"

Jeg har haft en smule travlt her på det sidste, da jeg har eksamen helt op til ørerne, så derfor er jeg taget hjem til mine forældre for at få fred og ro til at skrive. Hos dem bliver maden for det meste serveret uden min indblanding (tro mig, jeg klager ikke), men denne gang blev jeg sat i køkkenet, og det endte med at blive denne lækre græskarsuppe, hvor jeg også lavede et foccaciabrød til.

Nem og lækker græskarsuppe 


DU SKAL BRUGE


1 lille hokkaido
1 løg
3 fed hvidløg
1 eller 1/2 chili
2 gulerødder
1 pastinak (eller 1 gulerod mere)
2 kartofler
1 liter vand + en sjat
1 bouillonterning med grønsagssmag
1 håndfuld frisk timian (kan til nød udskiftes med den tørre udgave også kun 1-2 tsk)
200 g Philadelphia light (1 pakke)
1 stavblender

Fremgangsmåde

  1. Start med at pille løg og hvidløg og hak dem sammen med chilien

  2. Skræl gulerødder, pastinak og kartofler og IKKE dit græskar og skær det hele ud i grove tern.  

  3. Kom løgene i en gryde med fedtstof og svits dem til de er gennemsigtige og tilføj så chilien 

  4. Tilføj grænsagsstykkerne sammen med vand, bouillonterning og en håndfuld frisk timian 

  5. Lad nu grønsagerne koge til de er møre  

  6. Efter kogetiden tages gryden af varmen, og det hele blendes til en fin mos 

  7. Sæt gryden tilbage på komfuret og tilsæt Philadelphia og en smule vand, hvis suppen virker for tyk 

  8. Hvis osten ikke ikke rigtig vil smelte, kan du give den en tur med stavblenderen igen 

  9. Server suppen med rugbrødscroutoner eller et foccaciabrødVelbekomme! 

Konklusion
Jeg er helt tosset med grønsagssupper, og denne her er ikke en undtagelse. Den smager super godt, og de friske urter giver lige et ekstra pift til retten. Også varmer den rigtig dejligt på kolde vinteraftner.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar