mandag den 13. januar 2014

Hasselnøddepandekager

"En sand fornøjelse til nøddeelskeren" 

Denne morgen skulle den igen stå på et eller andet utraditionelt til morgenmad, og samtidig skulle det jo gerne være sundt. Det var sådan, jeg opfandt disse lækre hasselnøddepandekager. De er både sunde og mætter helt vildt! Jeg har lavet hasselnøddemel på studiebudget ved at tilføje 1/3 havregryn, så det fylder mere og koster mindre. Meget smart.

Små og sunde hasselnøddepandekager 



DU SKAL BRUGE

2 dl hasselnødder
1 dl havregryn
1 æg
2 dl mælk
1 tsk vanilje
1 tsk sukker
Lidt salt
Fedtstof til panden (jeg brugte smør)
1 minihakker

Fremgangsmåde

  1. Start med at hakke nødder og havregryn sammen i minihakkeren til en form for mel

  2. Bland nødde/havregryns melet med de resterende ingredienser 

  3. Varm en pande op på middel varme og lav en lille pandekageprøve inden du går rigtigt i gang

  4. Steg pandekagerne stille og roligt på middel varme, ellers vil de brande på og gå i stykker

  5. Jeg serverede mine pandekager sammen med en omgang snyde jordbæris, hvilket var rigtig lækkert 

Konklusion
Pandekagerne smagte rigtig dejligt, og du kan helt sikkert også lave dem med andre former for nødder. Hasselnøddesmagen er meget kraftig, men det synes jeg bare var ekstra lækkert. Hvis du vil have en mildere smag, skal du måske prøve med mandler i stedet for. Og som sagt tidligere så mætter de helt voldsomt. Jeg spise 2 stk omkring 10-tiden og blev først sulten igen meget senere. Der er power i disse pandekager! 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar