søndag den 12. januar 2014

Små fyldte madpakkehorn

"Klar, parat, skolestart" 

Jeg skal dog ikke starte på mit studie endnu, men det gør ikke noget at være lidt foran. Jeg har længe siddet og kigget på flere forskellige opskrifter på pizzasnegle, madbrød, pirogger osv. osv. Også bestemte jeg mig for at lave en form for pizzasnegl, og jeg havde købt ind til det, men selvfølgelig tabte jeg min pakke gær på vej hjem fra Netto. Typisk... I stedet for ville jeg bare lave en tærte til aftensmad, men pludselig poppede horn-ideen op i mit hoved, efter jeg havde lavet tærtedejen. Men ja, man kan da sagtens lave madpakkebrød ud af tærtedej, ikke? Selve dejen er ikke voldsomt sundt, da der er meget fedtstof i, men så må du jo tage en trappen en ekstra gang, for de er det værd!

Madpakkehorn med hytteost, skinke og peberfrugt



DU SKAL BRUGE - til 8 stk. 

Dej
125 g margarine
2 dl hvedemel
1 dl grahamsmel
1/2 tsk salt
2 spsk vand

Fyld
5 skiver sandwichskinke
1/2 peberfrugt
1 håndfuld persille
3 spsk hytteost
Salt og peber
Citronsaft
Revet permasan (evt.)

Fremgangsmåde 

Dej
  1. Smulder margarinen sammen med de resterende ingredienser og samel det til en fast dej

  2. Vær sikker på, at margarinen er blandet godt ind i dejen 

  3. Rul den til en kugle og sæt den i køleskabet, imens du laver fyldet

Fyld
  1. Skær skinke og peberfrugt ud i små stykker

  2. Hak persillen 

  3. Bland det hele sammen med hytteost og smag til med salt, peber og cirtron saft 

Foldning af horn (se billede)
  1. Rul dejen ud til en cirkel på et meldrysset bord. Den skal ca være 30 cm i diameter 

  2. Skær den ud i 8 lige store trekanter 

  3. Sæt en klat fyld yderst på trekanten 

  4. Fold den brede ende ind over fyldet og rul dejen ind mod midten 

  5. Samel siderne, så fylder ikke falder ud og form den til et pænt horn

  6. Fortsæt på sammen måde med de andre

  7. Sæt hornene på en bagplade med bagepapir og pensel dem med æg

  8. Riv parmasanost over (eller sesamfrø eller andet)

  9. Bag dem på 200 grader i ca. 25 minutter 

  10. Lad dem køle af og spis dem til en lækker salat eller gem dem til madpakken. Og jeps, de sagtens fryses. 
Sådan folder du dine horn

Konklusion 
For det første vil jeg lige sige, at du selvfølgelig også kan bruge opskriften på dejen til en ganske almindelig tærte. Også er den jo så enkelt med utrolig få ingredienser. Piece of cake. 
Derudover er de her små madpakkehorn dejlig nemme at lave, også smager de super lækkert! Da jeg skulle pensle mine horn, fik jeg noget æg til overs og det samme skete med mit fyld, så jeg blandede de to ting sammen og fik en skøn lille omelet ud af det. Ingen madspild i mit køkken! God fornøjelse med det hele. 

Madhornene inden bagning



Ingen kommentarer:

Send en kommentar