torsdag den 6. februar 2014

Kagegenbrug

"Græd ikke over spildt kage"  

For omkring en uge siden havde jeg en flok skønne veninder på besøg, hvor jeg lavede den helt traditionelle chokoladekage med hvid glasur og små lys på toppen. De kunne "desværre" ikke spise op, så jeg smed resterene i fryseren og tænkte: "Hmm, mon ikke jeg får brug for den igen..?". Miraklet skete, og sådan kom disse utrolig lækre romkugler til verden. En blanding af genbrug og kage, så er jeg fan!

Dejrest nu som romkugle 



DU SKAL BRUGE

300 g kagerester (jeg brugte chokoladekage - det vil jeg anbefale)
75 g smør
2 spsk Captain Morgan Rom Orginal
4 spsk brombærmarmelade
3 spsk kakao
5 spsk flormelis
1 håndfuld knuste cornflakes
Kokos til at rulle i

Fremgangsmåde

  1. Skær kage og smør ud i mindre stykker

  2. Blend dem i en minihakker til det ligner rasp 

  3. Kom det i en skål og tilsæt resten af ingredienserne 

  4. Ælt det hele sammen med hænderne til en ensartet dej 

  5. Rul dem til en passende størrelse og pynt med kokos (eller andet) 

Konklusion
DE SMAGER FANTASTISK! Også er de så nemme at lave. Hvis du lige har en omgang kage i fryseren, så er dette en oplagt måde at genbruge den på. Som Nike ville sige det; Just do it!

To enlige romkugler klar til spisning

Ingen kommentarer:

Send en kommentar