onsdag den 2. juli 2014

Sundhedstip: protein cookie

"Der er mange måder at være sund på" 

Her kommer et helt specielt tip, som faktisk har mere med træning og sundhed at gøre end at holde et studiebudget, som denne blogs fokus egentlig er. Men bær over med mig for jeg tror, du vil kunne lide den her. Denne "opskrift" er så vanvittig nem at lave, for du skal faktisk ikke rigtig gøre noget, du skal blot tage ned i dit lokale fitnesscenter og købe en fancy protein bar også starter the magic! 




DU SKAL BRUGE

1 Nutramino Protein LOW CARB bar med chokolate chip og mandel smag





Fremgangsmåde

  1. Tænd ovnen på 150 grader

  2. Skær din protein bar ud i 7 lige store stykker 

  3. Form dem til 7 små runde cookies

  4. Bag dem i ca 4-5 minutter og hold øje med dem! 

  5. Efter bagningen tages de forsigtigt af bagepladen og køler af inden servering 



Næringsindhold i én cookie: 

28 kcal
1 g fedt 
0,3 g kulhydrater 
2,8 g fibre 
2,9 g protein 




Konklusion 
Hold da op de var nemme at lave! Det største problem jeg ser ved disse cookies er, at sådan en protein bar koster 20 kr. pr stk, hvilket er total optrækkeri! Så det bliver nok en sjælden gæst i mit køkken, men de smager da udemærket og er et godt alternativ til en almindelig cookie. Jeg synes dog, at de smager mere af karamel end af chokolade og mandel, men det gør ikke smagen dårligere.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar