lørdag den 28. marts 2015

Honningristet mysli

"En lille morgensnack"

På sådan en skøn lørdagmorgen med solskin ind af vinduerne og en dejlig lang weekend/påskeferie foran sig, må man da gerne blive forkælet lidt. Det var ihvertfald det, jeg havde i tankerne, da jeg lavede denne honningristede mysli til min kæreste og jeg. Det var meget spontant og meget nemmere at lave, end jeg lige havde forestillet mig. Her kommer den:

DU SKAL BRUGE

1 dl havregryn
1 dl mysli (bare en god billig én)
2 spsk solsikkekerner
3 spsk honning
1 lille håndfuld mandler



Fremgangsmåde

  1. Kom havregryn, mysli, solsikkekerner og mandler på en varm pande 

  2. Kom en skefuld honning på af gangen og lad det smelte sammen med mysliblandingen 

  3. Fortsæt med at rode rundt i det, til det har en gylden farve og klister sammen 

  4. Lad det køle af på et stykke bagepapir i ca. 5 minutter

  5. Efter afkøling er det klar til at toppe ovenpå skyr, yoghurt, koldskål eller noget andet  

Konklusion
Som jeg skrev i introen, så er det super nemt at lave, og det tog ikke mere end omkring 10 minutter at bikse det hele sammen. Så det er bare med at komme i gang og forkæle den søde tand fra morgenstunden. Det er også okay ind i mellem.





Ingen kommentarer:

Send en kommentar