fredag den 6. september 2013

Verdens bedste morgenmad!

Det vigtigste måltid på dagen

Hvis du ønsker at være en frisk og kampklar studerende, så skal der også det rigtige brandstof på! Du skal starte tidligt på dagen, øjnene hænger efter en lang nat igår, du har brug for noget nemt og hurtigt, som kan give dig det rigtige kick og holde dig vågen i lang tid. HER har du opskriften.

HAVREGRYNSGRØD MED HINDBÆR

GRØD er blevet voldsomt populært igen, og jeg kom hurtigt med på bøglen. Men en kedelig omgang grå, klistret og smagsløs havregrød vil ingen da spise... SÅ! Jeg besluttede at give den et twist, som netop vil gøre dine smagsløg tilfredse.

DU FÅR BRUG FOR:
1 dl havregryn
1½-2 dl vand
En lille håndfuld frosne hindbær (ca. 10-15 stk.)

<-- Yes det kan ikke gå helt galt for dit budget med sådan en omgang.

Jeg gør det ihvertfald billigt.
Havregryn: 8 kr. pr. kilo (Netto)
Hindbær: 13 kr. for 300 g. (Netto)

pr. potion omkring 2-3 kr. 



Trin 1
Du blander 1 dl havregryn med de ca. 2 dl vand i en dyb tallerken og kommer hindbærene oven på (jep, de skal stadig være frosne).













Trin 2:
Smid hele molevitten i mikroovnen og giv den sådan ca. 3. min. på fuld styrke.
Hvis du har givet blandingen 1½ dl vand skal den nok have lidt mindre tid.
Kig til din grød undervejs og tjek om den ser fast ud uden at være en omgang klister.

Billedet viser, hvordan min så ud efter 3 minutter med 2 dl vand.

Rør rundt med en ske, og WUPTI grød!

...
MEN, men, men, jeg har en forkærlighed for ekstraudstyr også når det gælder min morgengrød, så derfor ingen grød uden TOPPINGS!

UDVALG AF TOPPINGS TIL GRØDEN 

Hindbærgrød er en skøn morgenmad med fylde og lækker hindbærsmag (ja.. selvfølgelig), meeeen det er nu også dejligt at have en lille smule at blande med og tygge på. Yes, det kan vi li..

Okay, her er hvad jeg er helt tosset med at smide på min grød.

- Skyr! (en klat på toppen som smør på risengrød)
- Græskarkerner
- Kokosmel
- Blandet Müsli
- Tranebær
- Solsikkekerner
- Cornflakes
- Mandler
- Kokosflager
.... Vælg selv eller lad helt vær', det er op til dig!



SLUT PRUT - FÆRDIG HINDBÆRGRØD MED TOPPING 
Nu er du så klar til at starte din dag!


Ingen kommentarer:

Send en kommentar