mandag den 10. februar 2014

Havrekiks med paprika og tomat

"Jeg prøver lige en gang til" 

Denne opskrift er næsten lige blevet smidt op på bloggen, dog hvor jeg lavede havrekiks med rosmarin, men jeg er tydeligvis blevet helt afhængig af disse små banditter (som Mette Blomsterberg ville sige det), og derfor kunne jeg selvfølgelig ikke lade være med at eksperimentere lidt med opskriften. Så denne opskrift er bare et eksempel på, at du sagtens kan lave disse kiks efter, hvad du bedst kan lide. Du kan også helt undlade at komme noget ekstra i også bare lave en helt neutral havrekiks. Mulighederne er uendelige.

De får en super fin rødlig farve

De sunde havrekiks nu med paprika og tomat

DU SKAL BRUGE

125 g havregryn
2 spsk hvedemel
3 spsk solsikkeolie
1 dl kogene vand
1 spsk sukker
1 spsk paprika
1 spsk tomatpuré
1 tsk salt
1 knsp bagepulver

Fremgangsmåde


  1. Tænd ovnen på 200 grader

  2. Alle ingredienserne samles i en skål og æltes 

  3. Rul dejen ud på et meldrysset bord til en passende tykkelse (ca 2 mm) 

  4. Stik kiksene ud med et glas eller en udstikker af passende størrelse (jeg brugte et glas på 5 cm i diameteren, og jeg fik 18 kiks ud af det) 

  5. Kiksene bages ved 200 grader til kanterne er gyldne (ca 15 minutter) 
Konklusion
Ja som sagt, så er jeg faktisk blevet lidt afhængig af disse kiks. De smager utrolig godt med enten hytteost eller en form for smøreost på, men de kan også sagtens spises helt uden noget - især nu hvor der er tilføjet lidt ekstra smag. 

De klæder min fine nye Royal Copenhagen tallerken

Ingen kommentarer:

Send en kommentar