fredag den 17. oktober 2014

Nemme M&M's cookies

"Cookies til barnlige sjæle" 

Det er altså lidt hyggeligt at bringe fine farve med i sin madlavning, også især på denne årstid, hvor bladene på træerne springer ud i forskellige orange og rødlige farver. Det er så super smukt! Hvis du vil have cookies med et Halloween tema, så har jeg set, at man kan købe poser kun med orange M&M's. Dog er denne opskrift med de almindelige M&M's, også skal du kun bruge 6 ingredienser!



DU SKAL BRUGE 

1,5 dl sukker
2 dl brun farin
140 g smør
1 stort æg (eller 2 små)
3 dl hvedemel
150 g M&M's

Udstyr
1 håndmixer

Cookies på vej i ovnen


Fremgangsmåde

  1. Pisk sukker, brun farin og smør sammen til en ensartet masse 

  2. Tilsæt ægget og pisk igen 

  3. Kom 1 dl hvedemel i af gangen og pisk imens

  4. Kom M&M's i dejen og bland det sammen med en ske

  5. Tænd for ovnen på 180 grader

  6. Form 25 lige store kugler og tryk dem lidt flade. Kom dem på en bageplade med bagepapir

  7. Bag dem i 8-10 minutter 

  8. Lad dem køle af på en rist inden servering 


Konklusion
Årsagen til denne opskrift blev lavet med meget få ingredienser er, at jeg pludselig stod uden bagepulver, natron, salt eller vaniljesukker. Så jeg tænkte dovenskaben længe leve! Også lavede jeg cookies med de småting, jeg havde i skabene. Det gik utrolig godt, og det er ikke nødvendigt at købe mere end 6 ingredienser, hvis man har en trang til noget sødt. Så kom bare i gang.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar